Zestaw programów i podręczniki
Programy/Metody pedagogiczne
Programy
- Podstawa programowa wychowania przedszkolnego zatwierdzona przez MEN – Rozporządzenie MEN z dnia 14 lutego 2017r. ,
- Programy Wychowania Przedszkolnego:
- "Zbieram, poszukuję, badam" - Program Wychowania Przedszkolnego – Dorota Dziamska, Marzena Buchnat, Nowa Era 2017;
- "100 światów" - Program Wychowania Przedszkolnego - Violetta Antkowiak, Barbara Bilewicz, Joanna Fedorczyk-Czarnecka, Joanna Kłosińska, Paulina Nowik, Katarzyna Pyrzyńska, Estera Szpuntowicz, Gabriela Wielgus
- Roczny Plan Pracy opiekuńczo - wychowawczo - dydaktycznej przygotowywany przez Radę Pedagogiczną placówki i realizujący Koncepcję Pracy Przedszkola.
- Miesięczne plany pracy przygotowywane dla poszczególnych grup przez nauczycieli.
Metody pedagogiczne
- TUS - Trening umiejętności społecznych
- Elementy metody Eline Snel "Uważność i spokój żabki"
- Glottodydaktyka
- Odimienna metoda nauki czytania Ireny Majchrzak
- Elementy Planu Daltońskiego
- Terapia ręki
- Multisensoryka
- Projekty badawcze i metody aktywizujące
- Pedagogika zabawy - Klanza
- Metoda Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Metodyka nauczania matematyki wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
- System edukacji przez ruch D. Dziamskiej
- Twórcze metody aktywności ruchowej: Carla Orffa, Rudolfa Labana, Marii i Alfreda Kniess’ów
- Holistyczne metody Reggio Emilia
- Techniki twórczego myślenia
- Zabawy badawcze i doświadczenia
Wybrany program edukacji przedszkolnej dostosowany jest do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci i
- stanowi:
- opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, określonej w rozporządzeniu Ministra edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego (Dz.U. 2017 poz. 356),
- zawiera:
- szczegółowe cele kształcenia i wychowania,
- treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego,
- sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania uwzględniają możliwości indywidualizacji pracy zgodnie z potrzebami i możliwościami dzieci,
- metody przeprowadzania analizy gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole,
- treść poprawną pod względem merytorycznym i dydaktycznym.
Wszystkie wersje tej strony:
W celu uzyskania dostępu do wersji archiwalnej strony skontaktuj się z redaktorem.
- 08-12-2025 - Edycja treści
- 12-11-2024 - Edycja treści
- 04-11-2021 - Edycja treści
- 25-07-2018 - Utworzenie treści
Statystyka odsłon tej strony:
Łączna liczba odsłon wszystkich wersji tej strony: 210
